Bor és gasztronómia

Magyarország bor- és gasztronómiai kultúrája, adottságai, a sokszínű kínálat (22 borvidék, tematikus utak, hungarikumok, csúcsgasztronómiát kínáló éttermek, hazai és nemzetközi street food kínálat, kávéházi kultúra, minőségi gasztronómiai, bor-, pálinka és más fesztiválok, helyi, kézműves termékek és termelői piacok) nagyszerű alapot biztosítanak a turizmus számára.

Magyarországon mindig fontos szerepet játszott a gasztronómia, amelynek történelmi hagyományai vannak: a Kárpát-medencében a népek és kultúrák sok évszázados keveredése sajátos és egyedi ételeket, ételkészítési eljárásokat, néphagyományokat hozott létre, amelyek az országot jellemzik, gasztronómiájának egyediségét adják. A térség földrajzilag és éghajlatát tekintve a mezőgazdaság számára nagyon kedvező, első osztályú adottságokkal rendelkezik, mindezen kulturális és földrajzi adottságoknak is köszönhető, hogy a magyar gasztronómiában mindennek íze, színe és hagyománya van.

Gasztronómiai turizmus világszerte (Mintel, 2014)
 

Kapcsolódó anyagaink a Turizmus Bulletinben

Magyar Turizmus Zrt.: A bor és gasztronómia mint turisztikai termék (2013/1)

Bormarketing Műhely Kht.: A magyar lakosság borfogyasztási szokásai (2013/1)

Fehér Patrik – Füreder Balázs – Várvízi Péter: A magyar gasztronómia és vendéglátás helyzete napjainkban (2010/4)

A gasztronómiai rendezvények hatásai a Torkos Csütörtök vendégkörének elemzése alapján (2010/3)

A magyar vendéglátás és turizmus újkori története (2009/4)

Magyar Turizmus Zrt. Piac- és Termékelemzési Irodája: Tourism and gastronomy (2006/3)

A Magyar Turizmus Zrt. Piac- és Termékelemzési Irodája: Gastronomic Tourism - Europe (2006/3)

A magyar lakosság borfogyasztási szokásai (2006/3)


Dr. Michalkó Gábor - Vizi István: A Balaton borturizmusának földrajzi vizsgálata (2006/Balaton különszám)


Magyar Turizmus Zrt. - M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság: A magyar lakosság étkezési és alkoholfogyasztási szokásai és Magyarország gasztronómiai imázsa 2005-ben (2006/1)