« Vissza

Megújult arculat és pályázati kritériumok - 12. alkalommal adták át a Magyar Turizmus Minőségi Díjakat

Budapest, 2017. július 13. – A Magyar Turizmus Minőségi Díjat 2016-ban 13 szálláshely és 3 vendéglátóhely nyerte el. Az elismerést tartalmazó tanúsítványokat dr. Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese adta át a nyertes pályázóknak. A rendezvényen bemutatkozott a díj exkluzív, lendületes, új arculata és sor került a 2017-es pályázat meghirdetésére is. Az MTÜ arra buzdítja a szállodákat és éttermeket, hogy minél többen vegyenek részt a megmérettetésben, és váljanak cselekvő részeseivé a turizmus minőségi paradigmaváltásának.

A magyar turizmus versenyképességének erősítése mellett a vendégek érdeke is ezt kívánja – hangsúlyozta köszöntőjében az MTÜ vezérigazgató-helyettese. Az ügynökség nemcsak a Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Konstrukcióval támogatja a hazai szálláshelyek minőségi szintlépését, hanem olyan minőségbiztosítási rendszer ösztönzésével is, amely az utazók számára garanciáként szolgál a választott szolgáltatás igénybevételekor.

Ezt a projekt gazdája, az MTÜ a minőségi tanúsító védjegy kritériumrendszerének tartalmi megújításával is elő kívánja segíteni. A feltételek között például a korábbinál hangsúlyosabb szerepet kaptak a családbarát szolgáltatások, biztosítva, hogy amelyik szálloda vagy étterem jogosulttá válik a tanúsítvány használatára, az garantáltan megfelel a családos vendégek sajátos igényeinek is.

A pályázati program ugyancsak fontos célja, hogy a szolgáltatókat, kis- és középvállalkozásokat segítse minőségi munkájukban, igazodási pontokat kínáljon minőségi fejlesztéseikhez, és ezzel jobb piacra jutási lehetőségeket biztosítson számukra. A Magyar Turizmus Minőségi Díj önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, amely a turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget. A rendszer nemzetközi elismertségét jelzi, hogy a HOTREC (a Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége) is akkreditálta a programot. Döntésük értelmében a díjnyertes éttermek és szállodák jogosultak a „European Hospitality Quality" (EHQ) minősítési rendszer elismerését jelző Q jel használatára, amely versenyelőnyt biztosít számukra a nemzetközi piacokon is.

A 2016-os megmérettetés eredményként 16 szolgáltató: 13 szálláshely és 3 vendéglátóhely érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, elismerésük mellett a budavári Hilton Szállodában tartott díjátadón a 2017-es pályázat meghirdetésére is sor került. Azon díjazottak, akik a szállás.hu-n elérhetőek, ezentúl saját aloldalukon is használják az MTDM logóját.

2016. évi díjazottak

Éttermek:
Kopár Csárda, Pilisvörösvár
Bock Óbor Étterem, Villány
Pannónia Gasztrohajó, Budapest

Szállodák:
Bo33 Hotel****superior Family & Suites, Budapest
Bock Hotel Ermitage****, Villány
Continental Hotel Budapest****superior, Budapest
Elixír Medical Wellness Hotel***superior, Mórahalom
Hotel Hungária City Center****, Budapest
Novotel Budapest Centrum**** Hotel, Budapest
Prestige Hotel Budapest****superior, Budapest
Tisza Balneum Hotel****, Tiszafüred

Megújító pályázók

Szállodák:
Hotel Atlantis****superior, Hajdúszoboszló
Bo18 Hotel***superior, Budapest
La Contessa**** Kastélyhotel és Rendezvényközpont, Szilvásvárad
Nimród**** Bioszálloda és Bioétterem, Karcag
NH Budapest City**** Hotel, Budapest

 

Sajtóháttéranyag a Magyar Turizmus Minőségi Díjhoz

A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot évente hirdeti meg az MTÜ. A nevezni kívánó szolgáltatók szándékukat a minosegidij@mtu.gov.hu e-mail címen jelezhetik 2017. augusztus végéig a jelentkezési nyilatkozat kitöltésével, amelyet a díj weboldaláról lehet letölteni (www.minosegidij.itthon.hu).

A jelentkezés további feltétele a pályázati díj befizetése.  A pályázók ezután képzésen vesznek részt, ezt követően kell a pályázatot benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma a több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A kérdéssor nemcsak a tárgyi és üzemeltetési feltételekre koncentrál, hanem az emberi erőforrások, a szolgáltatások minőségének értékelésére is kitér. A pályázók helyszíni vizsgálatát inkognitóban kezdik meg a szakemberek, majd kilétük felfedése után a vendégek számára láthatatlan területek áttekintésére is kerül sor. Az étterem/szálloda így a vendég- és szakmai elvárások szerint egyaránt vizsgálható. A látogatások tapasztalatai alapján, valamint a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával szakmai grémium dönt arról, hogy az adott évben pályázók közül kik csatlakozhatnak a Magyar Turizmus Minőségi Díjas szolgáltatók köréhez. A pályázati évet záró utolsó esemény az ünnepélyes díjátadás.

A díj három évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a Q-logó és a cím használatára. Az érvényességi idő alatt a díjazottaknál bármikor végezhetnek utóellenőrzést (legalább egy alkalommal ez mindenképpen megtörténik). Indokolt esetben a díj vissza is vonható. Sok szolgáltató már kétszer, sőt néhányuk már háromszor is kiérdemelte a díjat, miután az érvényességi idő meghosszabbítására szolgáló megújító pályázaton is sikerrel szerepelt. Jelenleg 74 szálloda és 23 étterem, összesen 97 szolgáltató jogosult a kiemelt minőséget tanúsító védjegy használatára.


(Sajtóanyag)  (Hír