« Vissza

Új feladatokkal gazdagodik az MTÜ profilja

A 61/2017-es kormányrendelettel megtörtént a Magyar Turisztikai Ügynökség kibővült feladatainak átvezetése az MTÜ statútumába.

Az új feladatok között az országmárka építés, az egységes Magyarország arculat kialakítása, és a teljes körű hazai és nemzetközi kommunikációs tevékenység mellett olyan feladatok szerepelnek, mint például a Magyarországon megvalósuló kiemelt nemzetközi sportesemények szakmai támogatása és a turisztikai terület szakképzéseivel kapcsolatos véleményezés. A május 11-től hatályos 114/2017-es kormányrendelet több ponton is módosította a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmussal és vendéglátással kapcsolatos feladatainak meghatározását. A kormányrendeletet teljes szövegét ITT lehet letölteni. A változások és az új feladatok legfontosabb pontjai a teljesség igénye nélkül:

  • Az MTÜ tevékenységleírása kibővült a turisztikai országmárka fejlesztéssel, valamint annak belföldi és külföldi kommunikációjával. Ezen kívül nem csak a turisztikai, de a teljes Magyarország-arculat megjelenés kidolgozása is az MTÜ feladatai közé került.  
  • A nemzetközi küldőpiacokon folyó szakmai munka irányítása mellett ezeken a piacokon országmárkaközpontok megszervezése és irányítása, és új értékesítési platformok kidolgozása is az MTÜ feladata.
  • Az MTÜ véleményt nyilváníthat a turisztikai felsőoktatási képzéssel és szakemberképzéssel, valamint idegenforgalmi, turisztikai, vendéglátó- és szállodaipari szakmunkásképzéssel kapcsolatban.
  • Az MTÜ, mint az „országmárka őre" a nemzetközi kiállításokon és rendezvényeken való állami megjelenések kapcsán szakmai felügyeletet gyakorol az egységes turisztikai országmárka szempontjainak érvényesítése felett. 
  • Az MTÜ szakmai támogatást nyújt a Magyarországon megvalósuló kiemelt nemzetközi sportesemények lebonyolításához, és együttműködik a FINA 2017 vizes világbajnokság szervezőivel, valamint a Magyar Úszó Szövetséggel.
  • Más szervezetekkel együttműködve gondoskodik a nemzeti ünnepek megszervezéséről és lebonyolításáról, és működteti a tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft.-t, amely útján gondoskodik a hatáskörébe utalt rendezvények teljes körű lebonyolításáról.
  • Az MTÜ összehangolja nemzetközi promóciós tevékenységeket, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Nemzeti Kereskedőház, valamint a Magyarország külföldi misszióin működő turisztikai szakdiplomaták és külgazdasági attasék között,
  • valamint javaslatot tesz a feladat- és hatáskörrel rendelkező miniszter számára a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet szerinti ellenőrzési tervre.
2017. máj. 15.