« Vissza

A Magyar Turizmus Minőségi Díj

2013. évi nyertes szállodáinak és éttermeinek bejelentése A 2014. évi pályázat meghirdetése

 

A MAGYAR TURIZMUS MINŐSÉGI DÍJ KÜLDETÉSE

A közel 1 évtizedes múltra visszatekintő Magyar Turizmus Minőségi Díj a hazai turisztikai szolgáltatások egységes és megbízható minősítésére szolgáló pályázati rendszer. 2006-os bevezetése óta évről évre egyre több szálloda és étterem pályázik a díjra, jelenleg 105 szolgáltatónál találhatjuk meg a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, a „Q" táblát.

A díj alapításának célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozícióik megtartása és lehetőségeik kiszélesítése. Olyan önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, amely – a termékek és szolgáltatások minősége iránt elkötelezett – turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget. Jelentős nemzetközi elismerés, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot. Döntésük értelmében a díjnyertes éttermek és szállodák a Q jel mellett jogosultak a „European Hospitality Quality" minősítési rendszer elismerését jelentő 2Q használatára is.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj üzenete

u A vendégeknek:

A Q-logó bizalmi jel a turizmusban. A díjazott étterem/szálloda szolgáltatásai és kínált termékei megfelelnek mind a vállalkozás kategóriájának, mind pedig a Minőségi Díj speciális követelmény-rendszerének.

u A turizmus szakmának:

Magyarország pozitív imázsának építéséhez, a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlen a minőség. A program segíti a szolgáltatókat munkájukban és igazodási pontokat kínál a minőségfejlesztéshez.

ÉVENTE EGYSZER HIRDETNEK PÁLYÁZATOT ÉS NYERTESEKET

A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot évente egy alkalommal hirdeti meg az MT Zrt. A jelentkezés önkéntesen, a pályázati díj befizetésével történik. A pályázók képzésen vesznek részt, ezt követően kell a pályázatot benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma a több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A kérdéssor nemcsak a tárgyi és üzemeltetési eszközök és szolgáltatások (hardver) meglétére koncentrál, hanem az emberi erőforrások és szolgáltatások (szoftver) minőségének értékelésére is. A pályázók helyszíni vizsgálatát inkognitóban kezdik meg a szakemberek, majd kilétük felfedése után a vendégek számára láthatatlan területek áttekintésére kerül sor. Az étterem/szálloda így a vendég- és szakmai elvárások szerint egyaránt vizsgálható. A látogatások tapasztalatai alapján, valamint a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával szakmai grémium dönt arról, hogy az adott évi pályázók közül kik csatlakozhatnak a Magyar Turizmus Minőségi Díjas szolgáltatók köréhez.

A pályázati évet záró utolsó esemény az ünnepélyes díjátadás, amelynek évek óta az Utazás kiállítás ad otthont. Idén is a kiállítás-megnyitó keretében, február 27-én kerül sor a legújabb nyertesek bejelentésére és a díj átadására. A kiállításon megjelent szakemberek előtt a társaság ezzel is elismeri a nyertes szolgáltatók színvonalas, minőségi munkáját, amely – a Magyar Turizmus Minőségi Díj célkitűzései szerint – mind a szakma, mind a vendégek elvárásainak megfelel. A nyertes szolgáltatók képviselői (szállodaigazgatók és étteremvezetők) a színpadon veszik át a Magyar Turizmus Minőségi Díj táblákat és a névre szóló okleveleket. A díj 3 évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a Q-logó és a díjazotti cím használatára, valamint a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt együttműködési ajánlatainak igénybevételére. Az érvényességi idő alatt a díjazottaknál bármikor végezhetnek utóellenőrzést (legalább egy alkalommal ez mindenképpen megtörténik). Indokolt esetben a díj visszavonható.

A 2013. ÉVI PÁLYÁZATOK EREDMÉNYHIRDETÉSE

A tavalyi esztendőben jelentkezett 33 szolgáltató közül 30 számára zárult eredményesen a pályázat. A nyertes szállodák és éttermek igazgatói az elismerő oklevelet és a Magyar Turizmus Minőségi Díj táblát az idei Utazás kiállítás hivatalos megnyitóján vehették át Dr. Komoróczki István államtitkár úrtól és Denéné Tóth Mariannától, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.

ÚJ JELENTKEZŐK

Az első alkalommal pályázó szolgáltatók közül a szakmai grémium a következő szolgáltatókat találta méltónak a díj elnyerésére:

  • Ambrózia Étterem, Kazincbarcika
  • Betekints Hotel, Veszprém
  • Colosseum Hotel, Mórahalom
  • Deák Étterem, Sopron
  • ETO Park Hotel, Győr
  • Fried Kastély Szálloda és Étterem, Simontornya
  • Hotel Nemzeti Budapest, Budapest
  • Hotel Silver Resort, Balatonfüred
  • Kakukk Étterem, Nyírbátor
  • Lifestyle Hotel Mátra, Mátrafüred
  • Liget Wellness Hotel, Szarvas
  • Park Inn by Radisson Budapest, Budapest
  • Residence Hotel Balaton, Siófok
  • Residence Hotel Ózon, Mátraháza
  • Velence Resort & Spa, Velence
  • Vital Hotel Nautis, Gárdony
  • Zenit Hotel Balaton, Vonyarcvashegy

DÍJUKAT MEGÚJÍTÓ PÁLYÁZÓK

  • Airport Hotel Budapest, Vecsés
  • Andrássy Rezidencia Wine & Spa, Tarcal
  • Hotel Aquarell, Cegléd
  • Barátság Gyógy- és Wellness Szálloda, Hajdúszoboszló
  • Buda Castle Fashion Hotel, Budapest
  • Hotel Caramell, Bükfürdő
  • Danubius Hotel Aréna, Budapest
  • Gundel Étterem, Budapest
  • Hunguest Hotel Pelion, Tapolca
  • Hotel Lycium, Debrecen
  • Kolping Hotel Spa & Family Resort, Alsópáhok
  • Promenade City Hotel, Budapest
  • Ramada Resort – Aquaworld, Budapest

 

Jelenleg összesen 105 szolgáltató bejáratánál látható a díjazottaknak járó tábla és oklevél.

A 2014. ÉVI PÁLYÁZAT MEGHIRDETÉSE

A Magyar Turizmus Zrt. 2014-ben is meghirdeti a Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot szállodák és éttermek részére. A felhívás február 27-án jelenik meg a szaksajtóban és az MT Zrt. honlapján.

Jelentkezni 2014. február 27. és március 30. között lehet.

Részletek és további információk: minosegidij.itthon.hu

ÚJDONSÁGOK ÉS ÉRDEKESSÉGEK

  • A 2014. pályázati évtől kezdődően megváltozik a projekt életciklusa, így a pályázatra jelentkező szolgáltatóknál végzendő helyszíni ellenőrzések időintervalluma, a díj odaítéléséről döntő bizottság ülésének időpontja, valamint a díjátadó ceremónia helyszíne és időpontja. Az idei évtől hagyományteremtő céllal a Magyar Turizmus Zrt. novemberi nyílt napján adják majd át az okleveleket és a „Q" táblákat.
  • A díj az egyetlen kapcsolódási pont az Európai Turisztikai Minőségi Címkéhez

Az Európai Bizottság 2012-ben kezdte meg az Európai Turisztikai Minőségi Címke kidolgozását, melynek célja, hogy Európát minőségi szolgáltatásokat biztosító desztinációként népszerűsítse a kontinensen kívüli piacokon. A címkét 2014-ben tervezik bevezetni. Nemcsak szállodák és éttermek részére lesz elérhető, hanem várhatóan további szolgáltatásokra is kiterjed majd. A részletek kidolgozásában a Magyar Turizmus Zrt. a továbbiakban is örömmel vesz részt.

Sajtóanyag


(Sajtóanyag