« Vissza

Ázsiában népszerűsítette a magyar borokat a Magyar Turisztikai Ügynökség

2016. november 9. – A közösségi bormarketingért is felelős Magyar Turisztikai Ügynökség november 7. és 9. között 120 négyzetméteres standon mutatta be a magas minőségű magyar borokat a sanghaji ProWine China szakkiállításon. Magyarország visszatérő kiállító a rendezvényen, amit indokol, hogy Kína folyamatosan bővülő felvevőpiacával a legtöbb magyar bort importáló, Európán kívüli ország.

A világ egyik legjelentősebb borkiállítás-család kínai helyszíne a Shanghai New International Expo Centre (SNIEC). A kizárólag szakmai látogatókat (kis- és nagykereskedések, importőrök, vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozások szakemberei, borszakértők és szakújságírók) megcélzó kiállításon tavaly 33 ország 600 kiállítója vett részt, az esemény több mint 10.300 szakmai látogatót vonzott.

Az MTÜ 120 négyzetméteres standjának központi kóstolózónájában idén is hazánk számos borvidékéről, termelőjétől származó tételt kóstolhattak a kiállítás látogatói, ízelítőt kapva a minőségi magyar borokból. Nyolc előzetesen jelentkezett társkiállító számára továbbá árubemutatásra, információszolgáltatásra és tárgyalások lebonyolítására is lehetőséget nyújtott az ügynökség.

A magyar standon naponta négyszer két témábanTokaj és a furmint ezer arca, illetve Magyarország fehér és vörösborai szakszemináriumokon hívták fel a szakmai érdeklődők figyelmét a változatos, magas minőséget képviselő magyar borokra.

A kóstolózónában kínált borokat és a szakszemináriumokon bemutatkozó tételeket is Ronn Wiegand, Magyarországon élő Master of Wine válogatta. A páratlan tudású, több mint 30 éves nemzetközi tapasztalattal rendelkező amerikai szakember a világon elsőként szerezte meg mind a Master of Wine, mind a Master Sommelier címet, évek óta Magyarországon, Tokaj-Hegyalján él. Az általa vezetett szemináriumokon így a látogatók teljes és hiteles képet kaphattak a magyarországi borászat és bortermelés jelenéről és jövőjéről, valamint a bemutatott borokról.


(Sajtóközlemény)