« Vissza

Látványos és innovatív divatbemutatót rendezett a Magyar Turisztikai Ügynökség a Hungarian Fashion Council szakmai támogatásával a Turizmus Summit 2017 konferencián

A Turizmus Summit 2017 rendezvény keretében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Hungarian Fashion Council (HFC) által közösen rendezett bemutató célja volt rámutatni a divat, az országimázs és a turizmus szoros kapcsolatára. A gálaest látványos és innovatív divatbemutatóján a hazai tervezők egyedi őszi kollekciója mellett a Visegrádi Négyek tervezőinek kreációi is láthatóak voltak.

A high-fashion rendezvényen nyolc márka kollekciója mutatkozott be a hagyományos divatbemutatók megszokott elemeinek elhagyásával, a Művészetek Palotája grandiózus tereit és adottságait kihasználva.

A programot az idei V4 Magyar Elnökség alkalmából a visegrádi országok kulturális összeköttetése jegyében rendezte meg az MTÜ és a HFC, így az öt magyar tervező Sentiments Couture, Maison Marquise, Vecsei Millinery, ABODI, Katti Zoób – mellett a cseh LAFORMELA, a lengyel LABO és a szlovák Jana Gavalcova egyedi kreációival is megismerkedhetett a közönség.

Minden márka tervezőnként hat-hat modellel képviseltette magát, akik élőképet formázva vonultak végig az emeleteken átívelő kifutón, hogy végül egyetlen egységgé alakuljanak.

A turisztikai attrakciók, a történelem és a hagyományok mellett a divat is jelentős szerepet játszik egy nemzetről alkotott kép formálásában. A design és a divat egyfajta közös nyelvként szolgál országok és kultúrák között, így a hazai turisztikai iparág meghatározó kifejező eszközeinek számítanak. A különleges koncepció és a magas minőségű termékek is azt bizonyították, hogy ezáltal is színesíthető és bővíthető a Magyarországról alkotott kép, aminek köszönhetően hazánk friss, fiatalos és modern prémium márkaként mutatható be.

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hungarian Fashion Council célja a teljes magyar divatiparág népszerűségének növelése, a hazai mellett a nemzetközi szintű ismertség elérése – így erősítve a szinergiát a turizmus és a divatipar között. A HFC alapítói a divatszakma meghatározó személyiségei, akik küldetésüknek tekintik az iparágakon átívelő ország- és városimázs építését a magyar divatmárkák összefogásán keresztül.

A Turizmus Summit 2017 rendezvényt hagyományteremtő jelleggel hívta életre a Magyar Turisztikai Ügynökség, mint a szektor csúcstalálkozóját. A konferencia célja a szektor nemzetgazdasági jelentőségének és jövőbeni lehetőségeinek bemutatása, valamint a versenyképességét befolyásoló trendek megvitatása hazai és nemzetközi szakértőkkel.

(Sajtóközlemény)  2017. okt. 19.