Turisztikai kutatások adatbázisa

A Magyar Turisztikai Ügynökség tevékenységében kiemelt szerepet kap a turisztikai szakmával történő együttműködés és a döntéshozók tájékoztatása. Ez a társaságnál folyó kutatások publikációja mellett magában foglalja a kutatóműhelyekben, oktatási intézményekben és profitorientált vállalkozásoknál zajló, a magyarországi turizmus szempontjából értékes ismeretekkel, következtetésekkel szolgáló kutatások eredményeinek publikációját is, amelynek fő orgánuma a Turizmus Bulletin szakmai és tudományos folyóirat.
2014-ben a Magyar Turisztikai Ügynökség a döntéshozók, az akadémiai kutatók és gyakorlati szakemberek közötti együttműködést egy kutatási projekt adatbázis kialakításával kívánja segíteni. Az adatbázisban a kutatásért felelős szakemberek – önkéntes alapon – megjeleníthetik projektjeik főbb adatait, ezzel is népszerűsítve és támogatva az eredmények széles körű felhasználását.
Az adatbázist a Magyar Turisztikai Ügynökség folyamatosan frissíti, kérjük, hogy a kitöltött adatlapot a kutatas[kukac]mtu.gov.hu címre megküldeni szíveskedjenek. Kérjük, hogy az útmutatót az adatlap kitöltése előtt szíveskedjenek áttekinteni. Fontos! Az adatlap űrlap formátumú dokumentum, megnyitást és kitöltést követően szükséges elmenteni (Mentés másként).

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!
Magyar Turisztikai Ügynökség

További információ: Magyar Turisztikai Ügynökség Kutatási Iroda; 1027 Budapest, Kacsa u. 15-23.; Telefon: (1) 488 8710; Fax: (1) 488 8711; E-mail: kutatas[kukac]mtu.gov.hu

Projekt adatlap
Kitöltési útmutató 

Az adatbázisban szereplő projektek listája

Megnevezés, cím

Kulcsszavak

Projekt kezdete

Projekt vége

Intézmény(ek)

Ügyfél-elégedettségi kutatás a hazai turisztikai szektorban Magyarország, ügyfél-elégedettség, turizmus, direktkommunikáció, próbavásárlás 2014.09.01. 2014.12.31. Direkt és Interaktív Marketing Szövetség
Az együttműködő fogyasztás jelensége a turisztikai célú ingatlankiadási tevékenység példáján vizsgálva megosztáson alapuló gazdaság, együttműködő fogyasztás, Airbnb, ingatlankiadás, szálláshelyek 2014.09.01 2016.03.31 Budapesti Gazdasági Főiskola, Turizmus Intézeti Tanszék; Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Turizmus Központ
A Budapestre hajóval érkezők utazási szokásainak vizsgálata Duna, hajós turizmus, utazási szokások, elégedettség, Budapest 2014.09.01. 2014.12.31. Magyar Turizmus Zrt., Viking River Cruises, Edutus Főiskola
Turisztikai Desztináció Menedzsment kutatás, a települések turisztikai potenciáljának mérése turisztikai desztinációmenedzsment, Turizmus Komplex Mutató, matematikai-statisztikai elemzések és analízisek, településelemzés 2014.08.01.   Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar Turizmus Intézeti Tanszék
A TDM rendszer fenntarthatósága és továbbfejlesztési iránya Magyarországon turisztikai desztináció menedzsment, gazdasági fenntarthatóság, helyi és térségi turizmusirányítás 2013.11.04. 2014.04.30. Pannon Egyetem - Turizmus Intézeti Tanszék, Magyar TDM Szövetség
A regionális jóllét és wellness koncepciók alkalmazási lehetőségei és IKT támogatással megvalósuló fejlesztési lehetőségei a Balkánon jóllét, Balkán, turizmus, infokumminkáció, egészségturizmus, termékfejlesztés 2013.06.30. 2015.09.30. Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, INFOTA
Magyarország láthatatlan turizmusa: a nem konvencionális turisztikai mobilitás társadalmi, gazdasági és környezeti vonatkozásai láthatatlan turizmus, VFR turizmus, bevásárlóturizmus, 1 napos utazás, vallási turizmus, tanulmányi kirándulás 2012.04.01. 2016.03.31. MTA CSFK Földrajztudományi Intézet
A magyar lakosság utazási szokásai, 2012 belföldi turizmus, utazási szokások 2011.12.01. 2012.01.31. Magyar Turizmus Zrt.
A kreativitás megjelenése és hozzáadott értéke a niche turizmusban – trendkövetés és trendteremtés Niche turizmus, kreativitás, innováció, termékfejlesztés 2011.09.01. 2014.08.31. Kodolányi János Főiskola
Magyarország mint turisztikai desztináció imázsa és piaci pozíciója Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában küldőpiac, utazási szokások, imázs 2011.09.01. 2012.01.31. Magyar Turizmus Zrt.
Érzelmi munka a panaszkezelésben szolgáltatásmarketing, panaszkezelés, érzelmi munka 2003   Budapesti Corvinus Egyetem