Turizmusmenedzsment

A szállásmegosztók piaca

Másodlagos lakóhelyek, szabadidős ingatlanok (Mintel 2015)

Többgenerációs utazások Európában (Mintel 2015)

Online vendégértékelések és szállodai osztályba sorolás (UNWTO, 2014)

Szállodai trendek (Mintel 2014)

Az ETC és a UNWTO közös kiadványa: Handbook on E-marketing for Tourism Destinations, 2014

A turisztikai versenyképesség mutatói (összefoglaló az OECD tanulmánya alapján)

Butikszállodák az Egyesült Államokban (Mintel 2011)


A Közel-Kelet szállodaszektora (Mintel 2011)

Desztináció menedzsment mint a versenyképesség sikertényezője

A Turisztikai Világszervezettel (United Nations World Tourism Organization, UNWTO) együttműködésben 2007. február 7. és 9. között Magyarország adott otthont "Desztináció menedzsment mint a versenyképesség sikertényezője" című nemzetközi konferenciának. A konferencia fő célja a desztináció menedzsment elméleti és gyakorlati kérdéseinek megvitatása volt, a rendezvény továbbá kiváló lehetőséget nyújtott a turisztikai szakemberek számára az információ- és tapasztalatcserére.

A konferencia előadásainak anyagai minden érdeklődő számára elérhetőek a linkekre kattintva:

Dr. Ujhelyi István: Welcome by the representative of the Hungarian government

Dr. Niklai Ákos: Welcome by the Hungarian National Tourist Office

Dr. Roger Carter – Dr. Mike Fabricius: Destination management – an overview

Thies Rheinsberg: Ensuring the Competitiveness of Destinations-Facing the Challenges of the rapidly changing tourism market environment

Dr. Lengyel Márton: Destination Management - Conceptual Framework and the case of Hungary - magyar

Paul Garrison: The essence of a place as a brand-Understanding crucial links between emotional and functional factors in defining your place

Ferincz József: Co-operation opportunities in tourist destinations – Case study of Gyenesdiás, Hungary - magyar

Dr. Frédéric Dimanche: Strategic development of tourism through events

Dr. Helmut Krueger: Maximising the benefit of the FIFA World Cup 2006 in Germany

Krysztof Olendzki: Leisure reinvented, Wroclaw rediscovered, World reinvigorated

Manfred Gaulhofer: Cultural Capital of Europe – Maximising the tourism potential - Graz

Dr. Jonathan Edwards: Using gastronomy to attract visitors

Bokányiné Boda Gyöngyi: Destination marketing – case study of Írottkő Natúrpark

Tom Burnham: Setting up a rural visitor network: the tool kit - magyar

Iñaki Gaztelumendi: Managing cultural tourism - Case of Santiago de Compostela, Spain

Dr. Mike Fabricius: Maximising the destination brand – understanding the role of branding for destinations, working in partnership with other sectors.  World examples, including India

Dr. Terry Stevens, Yvonne Crook: Destination Management: Learning from the world's best mountain destinations

Dr. Roger Carter: International trends and best practice in e-marketing

Dr. Terry Stevens, Yvonne Crook: Case Studies: Aviemore and the Cairngorms / Park City, Utah and Zell am See

A konferencián elhangzottakat összefoglaló előadás anyaga itt érhető el.

ETC - Turisztikai trendek 2006

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission) 2006. szeptember 27-én, a Turizmus Világnapja alkalmából publikálta Turisztikai trendek Európában című tanulmányát, amely a turizmust az elkövetkezendő öt-tíz évben befolyásoló külső tényezőket és azok hatásait részletezi. A befolyásoló tényezők között a politikai, gazdasági, szociális és környezeti trendek éppúgy szerepelnek, mint az életstílust, a fogyasztási szokásokat alakító tényezők, valamint a marketing, a közlekedés és az informatika turizmust közvetlenül érintő fejlődési tendenciái. A tanulmány magyar nyelvű összefoglalója itt letölthető, az eredeti angol dokumentum a European Travel Commission honlapján elérhető.

A World Tourism Organization (UNWTO) és az European Travel Commission (ETC) kapcsolódó kiadványai

A kiadványok a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodáján megtekinthetők, továbbá az alábbi linkekre kattintva megvásárolhatók.

Handbook on Tourism Product Development, 2012

Demographic Change and Tourism, 2010

Budgets of National Tourism Organizations 2008-2009

Handbook on Tourism Forecasting Methodologies, 2008

Handbook on Tourism Market Segmentation, 2007

A Guide to Evaluating NTO Marketing Activities, 2003
 

Kapcsolódó anyagaink a Turizmus Bulletinben
 

Gyurácz-Németh Petra: A magyar szállodák környezettudatos innovációi (2014/3–4)

Sziva Ivett: Milyenek a professzionális desztinációmenedzsment-szervezetek? – Versenyképesség és desztinációmenedzsment dán tapasztalatok tükrében (2014/3–4)

Zátori Anita: A turisztikai élményteremtés koncepciói a gyakorlatban (2014/3–4)

Kovács Dezső: Élmény, élménygazdaság, élménytársadalom és turizmus (2014/3–4)

Melanie Kay Smith–Kiss Kornélia: A balkáni wellbeing és turizmus: lehetőségek és kihívások (2014/3–4)

Zátori Anita: Élményszemlélet a turizmusban – A turisztikai élményteremtés koncepciói (2014/2) 

Michalkó Gábor–Teveli-Horváth Dorottya–Sulyok Judit–Kiss Kornélia–Jancsik András: A balkán(i)ság turisztikai reprezentációjának jólléti dimenziói (2014/2)

Jenes Barbara: Az országmárka dimenziói és mérési modellje a desztinációértékelés kontextusában (2014/1)

Magyar Turizmus Zrt.: A Turisztikai Elégedettség Modell (2013/2)

Michalkó Gábor–Irimiás Anna: Vágyni, látni és kiábrándulni: avagy hogyan válhat a film az utazások csalódást generáló forrásává (2013/2)

Papp Zsófia – Formádi Katalin: A humánerőforrás-menedzsment jellemzői a hazai utazási irodákban (2013/1)

dr. Ruszinkó Ádám – Vizi István: Az egészségturisztikai munkaerőpiac helyzete (2010/4)

dr. Mundruczó Gyögyné – dr. Pulay Gyula – Tököli László: A támogatott turisztikai beruházások helyi és térségi szintű hatékonyságának vizsgálata (2010/4)

dr. Michalkó Gábor – dr. Rátz Tamara – dr. Irimiás Anna: Egy magyarországi fürdőváros lakosságának életminősége: az orosházi eset (2010/4)

Dr. Kincses Gyula: A határon átnyúló egészségügyi ellátás perspektívái (2010/4)

A Kulturális Turizmus Éve 2009 témaév legfontosabb eredményei (2010/3)

A turisztikai desztinációk versenyképessége Egyedül miért nem, együtt mikor és meddig? (2010/3)

Michalkó Gábor: Boldogító utazás – a turizmus és az életminőség kapcsolatának magyarországi vonatkozásai (2010/3)

Az "Irány Pécs!" aktivizációs kampány megvalósítása és legfontosabb kutatási eredményei (2010/1-2)

A turisztikai desztinációmenedzsment (TDM) rendszer kiépítése Magyarországon (2010/1-2)

Fogalomjegyzék a turisztikai desztinációmenedzsment rendszer témakörhöz (2010/1-2)

Fogyasztói magatartás a hazai utazási szolgáltatások piacán (2009/4)

Az internetezők belföldi utazási, kikapcsolódási céljai és életstíluscsoportjai: szegmentációs kísérlet (2009/4)

Új kihívások a nemzeti turisztikai marketingszervezet külképviseleti tevékenységében (2009/4)

Szeretjük a reklámüzeneteket? (2009/4)

Fesztiválvilág (2009/3)

Minősített fesztiválok a Fesztiválok Évében (2009/3)

A hazai aktív kulturális közönség vizsgálata a Reneszánsz Év – 2008 keretében (2009/3)

Városimázs toplista 2007-ben (2008/3)

A magyar Athén és a kálvinista Róma – kulturális üzenetek megjelenése magyar városok észlelt imázsában (2008/3)

Gálné Kucsák Kata: A sötétség vándorai: A látássérültek turizmusának helyzete és esélyei Magyarországon (2008/2)

Fodor Ágnes: Turisztikai klaszterek kialakításának alapjai a Tisza mentén (2008/2)

Mester Tünde: Ifjúsági turizmus Magyarországon – I. rész (2008/2)

Magyar Turizmus Zrt.: A 2008. évi Torkos Csütörtök akció fogadtatása (2008/1)

Halassy Emőke: A 2008. évi Nyitott Pince Napok eredményessége (2008/1)

Magyar Turizmus Zrt.: A Zöld út 2007 kampányév hatékonysága (2008/1)

Vécsei Dalma: Az új turisztikai számbavételi rendszer hatása és alkalmazhatósága
(2006/3)

Sulyok Judit: A világ turizmusának alakulása 2005-ben és 2006-ban (2006/2)

Mester Tünde: Nemzetközi trendek a szállodaiparban - II. rész (2006/2)

Kovács Balázs - Horkay Nándor - dr. Michalkó Gábor: A turizmussal összefüggő életminőség-index kidolgozásának alapjai (2006/2)

Országos Területfejlesztési Hivatal - GKI Gazdaságkutató Rt.: A Balaton-térség nemzetgazdasági-szintű jövedelemtermelő képességének vizsgálata  (2006/Balaton különszám)

Országos Területfejlesztési Hivatal: Térségspecifikus fejlesztési politika a Balaton régióban (2006/Balaton különszám)

Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság - LT Consorg Kft.: A Balaton turizmusának fejlesztési koncepciója és programja  (2006/Balaton különszám)

Kovács Balázs - Soproni Gyula: Formálódó fejlesztéspolitikai tervek - A turizmus helye a II. Nemzeti fejlesztési tervben (2006/1)

Mester Tünde: Nemzetközi trendek a szállodaiparban I. rész (2005/4)

Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia (Turizmus Bulletin különszám 2005)

Kovács Balázs: Omán: az arab világ esszenciája, a jövo turisztikai sikerdesztinációja - az állami turizmusfejlesztés-politikai sajátosságai az Ománi Szultánságban (2005/3)

Dr. Michalkó Gábor: A humánökológia szerepe a magyarországi turizmusföldrajz modernizációjában (2005/1)

GKI Gazdaságkutató Intézet: A turizmus nemzetgazdasági jelentősége Magyarországon (2005/1)

Sulyok Judit: Desztinációs marketing szervezetek tevékenységének hatékonyságmérése (2004/4)

Soproni Gyula: Turizmuspolitika és turizmusmenedzsment (2004/4)

Végh Zsolt: A segítséggel élők turisztikai lehetőségei Magyarországon (2004/4)

Stark Viktória: A turizmus fogyasztóbarát szabályozása az Európai Unióban és Magyarországon (2004/3)

Kovács Balázs: Az állami turizmusfejlesztés-politika közösségi pillére - Tanulmány a magyar idegenforgalmi ágazat csatlakozás utáni perspektíváiról, valamint a Nemzeti Fejlesztési Terv kidolgozásával kapcsolatos tapasztalatokról, annak turizmusra vonatkoztatható következtetéseiről (2004/2)

Szuromi Júlia: A Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal nemzetközi marketing tevékenysége - különös tekintettel a kommunikációra (2004/2)

Lipp Szilvia: Az utazási motivációk változásának vizsgálata a történelem tükrében (2004/2)

dr. Szabó Géza: A kulturális örökség védelme és hasznosításának tapasztalatai interregionális együttműködésben: az AVEC-program értékelése (2003/4)

Istók Csaba: A fenntartható turizmus megvalósítása, megőrzése és fejlesztése Hajdúszoboszlón (2003/3)

Horkay Nándor: Turisztikai márka és márkapolitika a desztináció - menedzsmentben, I. rész (2003/1)

Horkay Nándor: Turisztikai márka és márkapolitika a desztináció menedzsmentben, II. rész (2003/2)

Hinek Mátyás: A Fehérvár Rallye turisztikai hatásvizsgálata (2003/2)

Behringer Zsuzsanna - Sulyok Judit: Nemzetközi utazási trendek 2002-ben és 2003-ban (2003/2)

Jászberényi Melinda - Pálfalvi József: A nagysebességű vasút mint a légi közlekedés alternatívája (2003/1)
 

Turizmus Konjunktúraindex

A Turizmus Konjunktúraindexét (az ún. TUX indexet) a Magyar Turizmus Zrt. 1999 és 2003 között negyedévente készítette el. Az elemzések megjelentek a Turizmus Bulletin folyóiratban. További információ a cikkekről a Turimzus Bulletin oldalon olvasható.